Skip to main content

Contentmarketing

Contentmarketing is een veelbesproken, breed begrip dat vraagt om een definitie. Het wil zeggen dat je waardevolle en relevante content (inhoud) maakt, die aansluit bij de behoefte van je doelgroep. Met goede teksten, passende afbeeldingen vind en behoud je meer klanten. Het is daarom een belangrijke vorm van marketing.

Daar komt bij dat steeds meer (potentiële) klanten online op zoek gaan naar diensten en producten. Goede vindbaarheid en een goede website zijn dus van wezenlijk belang. Maar contentmarketing houdt ook in dat je aanwezig bent op social media. Misschien leent Facebook zich goed voor jouw organisatie, misschien LinkedIn, Instagram of Twitter ook. Het kan slim zijn hier eerst over na te denken voor stappen te ondernemen: immers, een Facebookprofiel waar zelden iets op gepost wordt of een onvolledig LinkedInprofiel zijn minder aantrekkelijk dan helemaal niet aanwezig zijn op die socialmediakanalen.

Het kost tijd om je bezig te houden met contentmarketing. In de praktijk betekent het dat je weken van te voren moet weten of er onderwerpen zijn die de moeite waard zijn om over te berichten op bijvoorbeeld de nieuwspagina van je website of op social media. Daarnaast moet de flexibiliteit er elke dag zijn om direct iets te posten als dit nodig is. Contentmarketing moet een belangrijke plek krijgen in de organisatie. Het is een vorm van acquisitie en de acquisiteur krijgt immers ook tijd om klanten te werven.
Het kost ook tijd voordat contentmarketing zijn vruchten afwerpt. Het begint met een goed werkende, responsive website waar goed geschreven en actuele content op staat. Deze website moet gevonden worden in zoekmachines en naast tijd vraagt dat ook om expertise. Het vervolg, succesvolle socialmediakanalen, vraagt tevens geduld: er moet een kring komen van volgers en via die volgers heb je een enorm bereik. Dit gaat vanzelf. En gaat het niet hard genoeg dan is een betaalde campagne op bijvoorbeeld Facebook een manier om je doelgroep te bereiken tegen relatief lage kosten.

Maar er zijn wat problemen waar veel organisaties tegenaan lopen. Zo kan het zijn dat niemand in het bedrijf geschikt is om de website en de socialmediakanalen te onderhouden omdat schrijven niet in hun bloed zit. En om iemand aan te nemen die dit kan doen lijkt overbodig, want het gaat tenslotte maar om enkele uren in de week. Of de persoon die wél goed kan schrijven heeft het gewoonweg veel te druk om nieuwsberichten te schrijven en op social media actief te zijn.

Contact

Pelmolen 21
NL-7587 SG  De Lutte

 contact AT vindingrijck DOT nl
 0541-536888

Dorien van Vindingrijck

Bij Vindingrijck werkt tekstschrijver en contentstrateeg Dorien. Schrijven zit haar in het bloed en met passie onderhoudt ze meerdere websites en socialmediakanalen. Wil je een nieuwsbericht op de website plaatsen en dit gedeeld hebben op LinkedIn? Dorien kan het voor je doen. Of het nu gaat om het redigeren van aangeleverde/bestaande teksten, het schrijven van compleet nieuwe teksten of korte berichten op Facebook mét passende afbeeldingen – Dorien en haar collega’s van Vindingrijck staan voor je klaar. Ben je nieuwsgierig naar wat ons creatieve team voor je kan betekenen? Bel, mail of kom langs voor een vrijblijvend advies!

CONTENTMARKETING
IS NET ZO BELANGRIJK ALS
DE ACQUISITEUR

Vul het contactformulier in om vrijblijvend met Vindingrijck in contact te komen over contentmarketing!

[contact-form-7 id=”1521″]

Benieuwd wat Vindingrijck nog meer voor je kan betekenen op het gebied van media?

Klik hier voor extra informatie over:

Advertenties Belettering Drukwerk Fotografie Logo & Huisstijl Narrowcasting Webdesign